دولت آی‌تی را جدی بگیرد

ایسنا- یاهو پیشنهاد مشترک مایکروسافت و کارل آیکان، سهامدار مخالف مدیران این شرکت را که خواستار بازسازی و فروش فعالیت جست‌وجوی این شرکت اینترنتی به مایکروسافت شده بودند نپذیرفت.
این شرکت اینترنتی که مدت‌هاست با پیشنهاد مایکروسافت برای خرید این شرکت مبارزه می‌کند اکنون پیشنهاد کرده غول نرم‌افزاری برای خرید کل این شرکت پیشنهاد دهد.
بر اساس بیانیه‌ی یاهو، پیشنهاد مشترک و جدید مایکروسافت و آیکان بعدازظهر روز جمعه به این شرکت ارایه و کمتر از ‌٢۴ ساعت برای پذیرش آن مهلت داده شد.
هیات مدیره‌ی یاهو اعلام کرد که این پیشنهاد را رد کرده زیرا قرارداد جست‌وجوی اخیر این شرکت با گوگل از نظر مالی بسیار بالاتر و مخاطره‌ی آن نسبت به پیشنهاد مایکروسافت و آیکان کمتر است و این پیشنهاد مانع فروش احتمالی کل یاهو به قیمت خوب و مناسب می‌شود.
همچنین با طرح این پیشنهاد برای برکناری فوری هیات مدیره‌ی فعلی یاهو و گروه مدیریتی ارشد آن مخالفت کرده زیرا بی‌ثباتی این شرکت را موجب می شود.
روی استاک، رییس هیات مدیره‌ی یاهو در بیانیه‌ای با انتقاد از اتحاد فرصت طلبانه‌ی مایکروسافت و آیکان اظهار کرده که مایکروسافت که در بهبود فعالیت جست‌وجوی خود شکست خورده در تلاش است تا با قرار گرفتن در کنار آیکان، یاهو را وادار کند فعالیت جست‌وجوی اصلی خود را در معامله‌ای که بیش‌تر به سود مایکروسافت خواهد بود تا سهامداران یاهو، به فروش برساند، اما هیات مدیره‌ی یاهو برای پذیرش هر پیشنهادی که در جهت منافع سهامدارانش باشد آماده است.
طبق اعلام یاهو این شرکت به مایکروسافت پیشنهاد کرده که کل این شرکت را به بهای حداقل ‌٣٣ دلار به ازای هر سهم خریداری یا برای معامله در مورد جست‌وجوی بهبود یافته مذاکره کنند اما مایکروسافت هر دو پیشنهاد را رد کرده و در این زمینه اظهار نظری نکرده است.

مایکروسافت برای نخستین بار در اول ماه فوریه‌ی سال جاری میلادی با پیشنهادی به ارزش ‌۶/۴۴ میلیارد دلار برای خرید یاهو ابراز تمایل کرد اما ‌‌١٠ روز بعد هیات مدیره یاهو با بیان این که پیشنهاد فوق پایین‌تر از ارزش این شرکت است آن را رد کردند.


اندکی بعد مایکروسافت رقم پیشنهاد خود را بالا برد و آن را به ‌‌٣٣ دلار به ازای هر سهم رساند اما با به توافق نرسیدن طرفین بر سر قیمت، این شرکت نرم‌افزاری در سوم ماه می از مذاکرات کناره‌گیری کرد.
غول نرم‌افزاری سپس با پیشنهاد خرید موتور جست‌وجوی یاهو به قیمت یک میلیارد دلار و سرمایه گذاری هشت میلیارد دلاری در باقی این شرکت به سوی یاهو بازگشت که با مخالفت یاهو مواجه شد.
شراکت با گوگل و برون‌سپاری بخشی از تبلیغات جست‌وجوی به رقیب خود در بخشی از استراتژی یاهو صورت گرفت که به دنبال رد پیشنهاد مایکروسافت تحت فشارهای زیادی از سوی سهامداران خود قرار دارد.

/ 0 نظر / 8 بازدید